Algemene Voorwaarden

Welkom bij Jazz | Frontier. Hieronder vind je onze algemene voorwaarden die van toepassing zijn op het gebruik van onze website en de aankoop van onze producten. We raden je aan deze voorwaarden zorgvuldig door te lezen voordat je onze website gebruikt of een aankoop doet.

 

Artikel 1 – Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

    • Aanvullende overeenkomst: Een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze worden geleverd door de ondernemer of een derde partij op basis van een afspraak tussen deze derde partij en de ondernemer.
    • Bedenktijd: De periode waarin de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
    • Consument: De natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden buiten zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteiten.
    • Dag: Kalenderdag.
    • Digitale inhoud: Gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden.
    • Duurovereenkomst: Een contract voor de regelmatige levering van producten, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode.
    • Duurzame gegevensdrager: Elk middel waarmee de consument of ondernemer informatie kan opslaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik mogelijk maakt voor een periode die is afgestemd op het doel van de informatie, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
    • Herroepingsrecht: De mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd de overeenkomst op afstand te annuleren.
    • Ondernemer: De natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt.
    • Overeenkomst op afstand: Een overeenkomst gesloten tussen de ondernemer en consument in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst gebruik wordt gemaakt van één of meer technieken voor communicatie op afstand.
    • Modelformulier voor herroeping: Het Europese modelformulier voor herroeping, zoals opgenomen in Bijlage I van deze voorwaarden. Bijlage I hoeft niet beschikbaar te worden gesteld als de consument geen herroepingsrecht heeft voor zijn bestelling.
    • Techniek voor communicatie op afstand: Middel dat gebruikt kan worden om een overeenkomst te sluiten zonder dat consument en ondernemer fysiek bij elkaar zijn.

    Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

    • Naam: Lindsay de Villiers-Husada
    • Naam Bedrijf: Jazz Frontier
    • Vestigingsadres: Kortenaerstraat 4B, 9726HK, Groningen
    • Telefoonnummer: +31655065563
    • Bereikbaarheid: maandag t/m vrijdag 08:00-17:00, buiten vakantie periodes om aangegeven op de website. Daarnaast ook mogelijk bereikbaar in de avonden en weekenden.
    • Email: info@jazzfrontier.nl
    • Website: www.jazzfrontier.nl
    • KvK-nummer: 93233914
    • Btw-identificatienummer: NL005007776B72

    Artikel 3 – Toepasselijkheid

    Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven waar de algemene voorwaarden kunnen worden ingezien en dat ze op verzoek kosteloos worden toegezonden.

    Artikel 4 – Het aanbod

    Als een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder bepaalde voorwaarden geschiedt, wordt dit duidelijk in het aanbod vermeld. Het aanbod bevat een nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet. Elk aanbod bevat zodanige informatie dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

    Artikel 5 – De overeenkomst

    De overeenkomst komt tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de gestelde voorwaarden. Indien de consument het aanbod elektronisch heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld de ontvangst van de aanvaarding langs elektronische weg. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, neemt de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen om de elektronische overdracht van data te beveiligen en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

    Artikel 6 – Herroepingsrecht

    De consument kan een overeenkomst betreffende de aankoop van een product binnen een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet verplichten deze redenen op te geven. De bedenktijd begint op de dag nadat de consument, of een door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen. Bij bestelling van meerdere producten, de dag waarop de consument, of een derde, de laatste zending of het laatste product heeft ontvangen.

  • Indien de ondernemer de consument de wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel vastgestelde bedenktijd.

    Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

    Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. De consument is aansprakelijk voor waardevermindering van het product als hij het product op een manier gebruikt die verder gaat dan noodzakelijk is om de aard, kenmerken en werking ervan vast te stellen.

    Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

    Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de ondernemer. Binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de melding, zendt de consument het product terug of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) de ondernemer. De consument draagt de directe kosten van het terugzenden van het product. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument. Indien de ondernemer heeft vermeld dat de consument de kosten zelf niet hoeft te dragen, is dit van toepassing.

    Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

    Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging. De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten die de ondernemer in rekening heeft gebracht voor het geretourneerde product, binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, afhankelijk van welk tijdstip eerder is.

    Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht

    De ondernemer kan producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht als hij dit duidelijk bij het aanbod vermeldt. Dit kan gelden voor:

    • Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben.
    • Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden als de verzegeling na levering is verbroken.
    • Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten.
    • Digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd, als de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument en de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.
    • Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen.

    Artikel 11 – De prijs

    Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behalve bij wijzigingen in btw-tarieven. In afwijking hiervan kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden in het aanbod vermeld. De in het aanbod genoemde prijzen zijn inclusief btw.

    Artikel 12 – Aansprakelijkheid

    De aansprakelijkheid van de ondernemer tegenover de consument is beperkt tot het bedrag van de aankoopprijs. De ondernemer is niet aansprakelijk voor verlies van winst, goodwill of andere gevolgschade, behoudens in geval van opzet of grove fout. Bovendien is de ondernemer niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen of schade door bedrijfsstagnatie. De aansprakelijkheid is in alle gevallen beperkt tot het bedrag van de voor de bestelling bedongen prijs exclusief btw. Jazz Frontier is niet aansprakelijk voor eventuele schade, ziekte, aandoeningen of letsel aan huisdieren. Daarnaast ook niet voor het breken van producten, incl. sluitingen, door welke oorzaak dan ook. De klant wordt geadviseerd om de producten dagelijks goed te controleren op beschadigingen en functie. Indien de consument een hoog risico huisdier heeft, een huisdier boven de 10 kilo, of een agressief dier, dient u zelf een afweging te maken welk product geschikt is. De consument is zelf verantwoordelijk voor het beoordelen van de juiste producten.

    Artikel 13 – Nakoming overeenkomst en extra garantie

    De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de vermelde specificaties, de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de wettelijke bepalingen en overheidsvoorschriften die op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst gelden. Extra garantie die door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur wordt verstrekt, beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

    Artikel 14 – Levering en uitvoering

    De ondernemer zal zorg dragen voor een zorgvuldige ontvangst en uitvoering van bestellingen van producten en beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten. Het opgegeven leveringsadres geldt als plaats van levering. Met inachtneming van hetgeen in artikel 4 is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen zo snel mogelijk doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Als de levering vertraging. Na ontbinding conform het vorige lid, zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft onverwijld terugbetalen. Het risico op schade en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekende gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

    Artikel 15 – Betaling

    Tenzij anders overeengekomen, dient de consument de verschuldigde bedragen te betalen binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. Voor een overeenkomst tot het verlenen van een dienst vangt de betalingstermijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen. 

    1. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
    2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
    3. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is de ondernemer gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15% over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van € 40,=. De ondernemer kan ten voordele van de consument afwijken van genoemde bedragen en percentages.

    Artikel 16 – Klachtenregeling

    De ondernemer beschikt over een bekendgemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze procedure. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst dienen binnen bekwame tijd na constatering volledig en duidelijk omschreven te worden ingediend bij de ondernemer. Klachten worden binnen 14 dagen beantwoord. Indien een klacht langer tijd vraagt om te verwerken, ontvangt de consument binnen 14 dagen een bericht van ontvangst en een indicatie van de termijn waarbinnen een uitvoeriger antwoord verwacht kan worden. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen.

    Artikel 17 – Geschillen

    Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Geschillen zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in het arrondissement waar de consument woonachtig is.

    Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

    Aanvullende dan wel afwijkende bepalingen mogen niet nadelig zijn voor de consument en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op een zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

    Opgesteld op 01-07-2024.

Bedankt voor je bezoek aan Jazz | Frontier!

 

Bijlage I: Modelformulier voor herroeping 

Modelformulier voor herroeping

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

  • Aan: Jazz Frontier

Kortenaerstraat 4B, 9726HK, Groningen

+31655065563

info@jazzfrontier.nl

  • Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende

de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*

de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*

de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,

herroept/herroepen*

  • Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]
  • [Naam consumenten(en)]
  • [Adres consument(en)]
  • [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend) 
  • [Datum]

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.